donderdag 6 september 2018

De bezige bijtjes zingen van li la letters...

Ja hoor... het refreintje is al helemaal gekend.... wat doen de kinderen het toch goed...





Het schrijflied

refrein:  Ik schrijf li-la-letters zonder spi-spa-spetters
netjes op de lijn, schrijven vind ik fijn!
Zo schrijf ik li-la-letters zonder spi-spa-spetters
netjes ... op de lijn.

'k Pak mijn potlood op de juiste hoogte vast,
met drie vingers, zodat het past
tussen wijsvinger en duim,
niet te strak en niet te ruim
en mijn middelvinger steunt ,
zodat het potlood stevig leunt.

Met mijn beide voeten stevig op de grond,
mijn rug is recht ... en dus niet rond.
Mijn stoeltje heel goed aangeschoven,
ogen niet te dicht erboven,
schrijf ik  en dat doe ik graag
op mijn allermooist vandaag.

Mijn onderarm leg ik elke keer
rustig op mijn bankje neer.
Mijn schrijfhand leg ik niet te stijf
onder de lijn waar ik op schrijf.
Mijn vrije hand, dat is niet gek
houdt mijn blaadje op z'n plek.

Kijk eens heel goed naar de richting van mijn blad.
Het ligt schuin voor mij, zie je dat?
Mijn blaadje ligt zoals het moet,
een lege tafel, dat is goed.
't Pijltje wijst naar mij toe
              dan maakt schrijven mij niet moe.        
     


Geen opmerkingen:

Een reactie posten